Willem Guyt

Woonplaats:   Katwijk aan Zee / Playa de Pals

Leeftijd:          52 jaar

Beroep:           Milieu-consultant

Fiets:               Canondale

Hobby’s:         Schaatsen, fietsen, hardlopen, tennissen en golf spelen.

Ik ben Willem Guyt, ben bijna 31 jaar getrouwd (met dezelfde vrouw) en heb twee dochters van 24 en 28 jaar. Op mijn 19e jaar ben ik een eigen bedrijf gestart in afvalcontainers waar ik al mijn energie in kwijt kon. Aan dit bedrijf heb ik 25 jaar gebouwd waarna ik het heb verkocht aan van Gansewinkel. Vervolgens heb ik bijna 5 jaar een management functie bij dit bedrijf gehad en daarna nog een jaar een interim functie bij Essent. Vorig jaar April ben ik gestopt met werken voor onbepaalde tijd en ik moet zeggen “de tijd vliegt”. Er blijken naast werken nog zoooooveel leuke dingen te zijn, en te doen, dat ik voorlopig de status van pensionado nog even aan houd.

Jaren geleden heb ik Gert Cramer leren kennen, een huisarts uit Oss die in Katwijk een appartement had gekocht om op zijn “ouwe dag” van de zee te kunnen genieten. Gert was/is vervend fietser en vroeg of hij zich aan kon sluiten bij onze Katwijkse fietsgroep. Op een van onze tochten liet hij weten dat er een lange fietstocht op zijn verlanglijst stond, de bedevaartroute naar Santiago de Compostella in Spanje. Gert informeerde of ik zin had om mee te gaan omdat lange afstanden mij wel aanspreken. Met mijn vriend Bert is het inmiddels gewoonte geworden om aan de start van de alternatieve 11 stedentocht (in Oostenrijk) te verschijnen. We hebben de schaatstocht van 200 km al zo’n 7 keer gereden en dit jaar zelf 2 keer in 3 dagen.

Al fietsend en pratend heb ik gezegd dat ik daar na mijn 50e verjaardag wel tijd voor kon maken en Gert had geen probleem om te wachten. Inmiddels 2 jaar geleden hebben we deze tocht gereden met 5 totaal verschillende mensen en een professionele begeleider en ik moet zeggen er is wel een heel aparte band tussen ons ontstaan. Het zijn stuk voor stuk allemaal doordouwers, kuitenbijters en levensgenieters met een grote passie: Fietsen.

Ik heb ontzettend genoten van de reis naar Santiago en verheug mij op onze nieuwe onderneming, de fietstocht naar Rome.