Rome, Dag 23

3 september 2005 - Oss, Nederland

Verslag van de pelgrimgangers op terugreis naar huis.  Zaterdag 3 september 2005

Dag 23.      Freiburg naar Oss.      Gereden:  620 km.    Rijtijd:   6 uur    Gemiddeld:   103 km/uur

Lieve mensen, gulle sponsors, aandachtige volgers,

Dit is dan het laatste reisverslag van de Rome fietsers, we zijn na twee dagen rijden door Europa weer thuis. We worden door onze partners ontvangen in Oss bij Gert Cramer thuis.

Onderweg naar Oss, bijna bereikt om 14.35, komen we tot de inzichtelijkheid dat een paar cruciale zaken nog niet aan de orde zijn gekomen.

Een bijzondere vermelding verdient een fietser die we aan het begin van een venijnige klim voorbijreden op de weg van Suviana naar Pistoia. Wij op onze lichte racefietsen, hij met een gewoon trainingspak op een gewone fiets met een transistorradio achterop waar hij ontspannen en breedsmilend naar luisterde. In de afdaling haalden wij hem weer in, nog steeds ontspannen naar de radio luisterend. Voorwaar een wereldprestatie. Mogelijk heeft hij een tunnelsluiproute genomen.

Bert heeft ons in Florence een buitengewoon bijzondere manier geleerd om Sambucca te drinken op Noorse wijze. Wij zullen jullie dit in familiekring demonstreren met de komende Kerstdagen. Je kunt er een warm gevoel aan over houden, maar zeker een langdurig warme vinger.

Onder Bert’s supervisie heeft een aantal van ons zijn Bikkeldiploma gehaald. Dit houdt in dat je in korte tijd een kathedraal-tent alleen moet kunnen opzetten. Enkelen kunnen dit over twee jaar nog een keer gratis overdoen.

Het kaas-eten van Willem is alweer de afgelopen drie weken niet veranderd in een all-rounde universele kaasverslinder. Hij blijft selectief. Kennelijk iets in de genen.

Na de thuiskomst gaat de fiets even de schuur in en pakken we de draad van ons alledaags bestaan weer op. Er resten ons nog een aantal zaken om het “verhaal” echt af te maken. We hebben veel foto’s gemaakt en hiervan zullen we een groot aantal op de website plaatsten. Ze zullen dan ook in een groter formaat te zien zijn.

We hebben onderweg ook het idee opgevat om de mogelijkheid te bezien om de foto’s van de reis op een CD te branden en deze tegen een kleine vergoeding voor de stichting Ananse aan te bieden.

Adriaan Smans zal bij thuiskomst direct gaan tellen zodat wij u volgende week verslag kunnen doen van het opgehaalde bedrag. En ……. U krijgt nog bericht wanneer de container(s) met spullen in Ghana zijn aangekomen, maar dat kan nog even duren.

Wij deden het graag voor u, voor ons en voor Ananse.

Wij fietsten naar Rome voor Ghana, en u volgde ons!

Gert, Bert, Lambert, Gijsbert, Adriaan en Willem.