Bert Vliegenthart

Woonplaats:   Noordwijk

Leeftijd:           52 jaar

Beroep:           ICT-consultant

Fiets:               Trek Madone 5.9

Hobby’s:         Fietsen, schaatsen, skiën, catamaran zeilen, hardlopen en tennissen

Ik ben Bert Vliegenthart, geboren en getogen in Katwijk aan den Rijn.
Ik woon samen met mijn lieve vriendin Marian in Noordwijk Binnen en hoewel ik zelf geen kinderen heb ben ik opa van de allerliefste kleindochter Lux en als het allemaal goed gaat krijgt Lux er medio deze zomer nog twee broertjes of zusjes bij.

Na mijn HTS opleiding en de militaire dienst ben ik gaan werken in de ICT sector. In het begin van mijn carrière heb ik eerst bij een paar, voor die tijd, grote computer leveranciers gewerkt en ben daarna een zelfstandig Automatiseringsbureau begonnen. Hoewel computers niet mijn hobby is heb nog steeds erg veel plezier in het werk.

Ik ben altijd al actief met sport bezig, behalve dat het goed is voor je lichaam is het voor mij een prima uitlaat klep voor het werk en het “stresserige” bestaan wat wij in het westen hebben gecreëerd.

Heerlijk buiten zijn, ook als je met tegen wind en soms ook regen op je schaatsen sta of op je fiets zit. Kijk maar naar de plaatjes waar ik met sproten bezig ben en zoals je kunt zien valt dat niet altijd mee. Het sporten heeft voor mij ook een sociaal karakter hoewel de type sport die ik bedrijf dat niet gelijk doen vermoeden.

Vanuit die sport wereld ken ik dan ook mijn vriend Willem Guyt, waarvan ik tijdens het sporten overigens meer ze’n kont dan ze’n kop zie.

Met Willem heb ik al heel wat zweet druppeltjes gelaten. Ruim twee jaar geleden werden de plannen voor een fietstocht naar Santiago gesmeed. Ik was zeer verguld met de uitnodiging om mee te mogen fietsen naar Santiago, maar vanwege mijn werk kon jammer genoeg niet mee.

Nu staat een fietstocht naar Rome op de planning en ik ben weer uitgenodigd.
Het lijkt me geweldig om mee te doen aan deze fietstocht.

Toen Adriaan ons, tijdens de eerste kennismaking, vertelde over zijn vrijwilligers werk wat hij met collega’s in Ghana doet was ik zeer onder de indruk.
Behalve een sportieve prestatie krijgt deze fietstocht naar Rome voor mij een extra dimensie.
Ik ga fietsen “naar Rome voor Ghana”, wilt u de belevenissen van deze groep volgen geef je dan op als donateur.

Tot ziens in Rome.