Dag 21. Zondag 18 augustus 2013 Barcelona- (trein/fiets) - Girona- (vliegtuig )- Amsterdam

18 augustus 2013 - Katwijk aan Zee, Nederland

Dag 21.Zondag 18 augustus 2013 Barcelona-(trein/fiets)- Girona-(vliegtuig)- Amsterdam-(auto)-Katwijk.

Uitgebreid ontbeten in fietskleding, nadat de bagage gepakt is. Achter Willem aan naar het Franca station. Daar vertrekt de kusttrein niet meer, we moeten naar een ander noordelijker station.

Op half 11 stappen we op, ik geniet van het uitzicht, maar Adriaan vindt het "eentonig"

18 km onder Girona stappen we uit en fietsen de laatste kilometers. Wel pakken we onderweg nog een gezonde lunch.

Op de parkeerplaats bij het vliegveld zijn de fietsdozen eerst niet vindbaar. Willem had de fietsdozen al eerder bij een plaatselijke fietsenmaker geconfiskeerd. Gelukkig vind ik ze later onder een afdak. Willem regelt tape, alleen de sturen worden gedraaid en de fiets kan zo de doos in.

Op het vliegveld wordt gelukkig niet moeilijk gedaan, alleen raak ik wel 2 luchtpatronen kwijt aan de douane

Om 19.20 uur zijn we in Amsterdam geland, de fietsen worden uit de doos gehaald en met de fiets in de hand lopen we Schiphol uit.

Het afscheid van de mannen is op Schiphol.

Adriaan gaat met de trein naar den Bosch, Willem en Bert gaan met Marian mee en ik rij met mijn dochter Evelyn naar Katwijk.

Het is heerlijk weer veilig thuis te zijn bij Wijnie bij de Noordzee op de strand in Katwijk aan Zee.