Gijsbert Meijvogel

Naam:             Gijsbert Meijvogel

Woonplaats:   Katwijk aan Zee

Leeftijd:          61 jaar

Beroep:           Reisbegeleider

Fiets:               Volgauto Opel Movano (van Multirent)

Hobby’s:         Reizen, tennissen, wandelen en veel meer.

Ik ben Gijsbert Meijvogel, sinds mijn geboorte woonachtig in Katwijk. Ik ben getrouwd met Ineke en wij hebben twee zonen, Guido en Ewald, die inmiddels ook getrouwd zijn met Patricia en Frances en er zijn drie kleinkinderen, Marit, Fenna en Jesse.

Na afsluiting van mijn werkzame periode ben ik mij op andere activiteiten gaan richten. Zo heb ik de laatste jaren wandelaars begeleid in diverse landen zoals, Spanje, Noorwegen, Engeland, Portugal en Malta. Dit vind ik een bijzonder leuke activiteit. (Sindbad Wandelreizen) En nu dus weer de “bikers”begeleiden naar Rome. Ze hebben mij hiervoor weer gevraagd, vermoedelijk is de begeleiding hen tijdens de reis naar Santiago in 2003  goed bevallen.

Wat houdt het begeleiden van deze 6 op en top gemotiveerde bikers eigenlijk in?

Wel, ze verwachten van mij dat ik ze tijdens de tocht naar Rome letterlijk en figuurlijk in de watten leg. Ik transporteer de bagage met de Opel Movano en zorg ervoor dat de spullen bij aankomst van de etappe op de camping staan. Er wordt dan van mij verwacht dat het biertje “koud staat” Onderweg hou ik de jongens natuurlijk goed in de gaten, zodat ze de juiste route volgen. Tevens staat er halverwege het dagtraject de lunch voor hen klaar. Daarvoor zijn alle attributen in de auto aanwezig, zoals een kooktoestel voor de soep en frigoboxen voor de melk + yoghurt en verse vleeswaren zoals ham, veel ham. Tevens is het de taak van de begeleider om de groep bij elkaar te houden en in te grijpen als er maar een spoortje van verwijdering ontstaat. De agresseur komt dan bij mij op het matje en ik roep hem onmiddellijk tot de orde. Denk nou niet dat het er militaristisch aan toe gaat, het gaat allemaal in een goede sfeer, want de gezelligheid staat nummer 1.

Onze spreuk is net als bij de Santiago reis: Ultreia!!! = Voorwaarts.