Gert Cramer

Woonplaats:   Oss en Katwijk aan Zee

Leeftijd:          55 jaar

Beroep:           huisarts

Fiets:               een zilver gevlekte Gazelle

Hobby’s:         fietsen, reizen en werken.

Ik ben al 32 jaar gelukkig getrouwd met Wijnie Buitenhuis.

We hebben 3 dochters (Monique, Annemarie en Evelyn) en een kleindochter Judith.

Mijn dochters en ik werken allemaal in de gezondheidszorg.

Zelf ben ik nu al 30 jaar huisarts in Oss en werk in de Groepspraktijk Lievekamp met 4 huisartsen samen.

Ik ben in Alphen a/d Rijn geboren en heb gestudeerd in Leiden.

Tijdens mijn studie heb ik Wijnie leren kennen. Wijnie ging in Katwijk aan Zee vaak naar het strand. De liefde voor het strand en de zee heeft ze van haar ouders gekregen en zij heeft mij besmet.

In 1995 zijn we de gelukkige eigenaar geworden van een appartement aan de Boulevard in Katwijk met uitzicht op zee.

Sinds die tijd genieten we praktisch elk weekend van de zee en de duinen.

Werken in Oss en ontspannen aan de kust is voor mij de combinatie om het werken als huisarts tot mijn 65e jaar vol te houden.

Door het fietsen heb ik Willem Guyt leren kennen. Enkele jaren geleden hebben we samen het plan opgevat naar Santiago de Compostela te fietsen. Met Willem, Lambert, Adriaan, Martin en Gijsbert als begeleider is de pelgrimage in 2003 een groot succes geworden. Bert kon toen niet mee door zijn drukke werk. We maakten allemaal de tocht op een “keerpunt”in ons leven en ieder van ons kijkt daar nu met een heel goed gevoel op terug.

Het thuisfront kon met ons meeleven door dagverslagen, die ’s avonds met de GSM naar de emailadressen thuis verzonden werden.

Vorig jaar heb ik het plan opgevat met dezelfde groep naar Rome te fietsen. In 2003 fietsten we min of meer voor ons eigen zielenheil en nu leek het me een goed plan om onze aandacht tijdens het fietsen meer op onze medewens te richten.

Adriaan Smans gaat als uroloog jaarlijks opereren voor Ananse in ziekenhuizen in Ghana. Het lijkt me dan ook een goed plan met een sportieve fietstocht zijn werk in Ghana te sponseren.