Rome, Dag 10

21 augustus 2005 - Colico, Italië

Verslag van de pelgrimgangers op weg naar Rome.   Zondag  21 augustus 2005

Dag 10.    Chur- Ardeer- Splügenpass- Chiavenna- Colico, aan het Comomeer

Gereden:   123 km.        Rijtijd:  6,20 uur     Gemiddeld: 19,8. km/uur

Ik overdrijf niet als ik zeg dat wij vandaag onze zwaarste dag achter de rug hebben. Onze skeletspieren zijn loom en mat en onze psyche is zo vlak als een Perzisch kleedje van 50 jaar oud. Normaal doen we een verslag van begin tot eind, nu van eind tot begin omdat we lichtelijk terminaal zijn, maar nu net even niet meer.

We zitten nu na de avondmaaltijd in hotel Risi, waar we natuurlijk ook te bed gaan. Heerlijk gegeten in Italiaans restaurant Per Bacco" hier in het sfeervolle plaatsje Colico aan het Comomeer.

Lunchpauze in Chiavenna na een afmattende bestijging en afdaling van de Splugenpas van 2150 meter. Het weer was koud, ijselijk zelfs en een gruwelijk koude regen overgoot ons de hele dag. Het water liep continu van onze bilnaden door onze schoenen op de grond.

We dronken koffie in Ardeer met bijzondere rabarbergebak net warm uit de oven. Het weer werd steeds beroerder.

Daarvoor (het verslag is nu achterstevoren, weet je nog wel) vertrokken we vanaf onze camping in Chur, vermeld in vorig verslag.

Morgen vertrekken we, in een waarschijnlijk zonnige Italiaanse sfeer, probleemloos voor slechts een kleine 160 kilometer.