Dag 2, Vrijdag 20 mei 2011. Oss- Heeswijk- Schijndel- Aarle-Rixtel- Weert- Sittard- Schinnen

20 mei 2011 - Schinnen, Nederland

Oss- Heeswijk- Schijndel- Mariahout- Aarle-Rixtel- Helmond- Weert- Sittard- Schinnen

Gereden: 125 km in 5 uur en 20 min, 24 graden, half bewolkt, ZW wind

Uitgezwaaid door Margriet, Niek Hopstaken en Piet Giele zijn we om 9 uur uit Heeswijk vertrokken.

Eerst naar Schijndel, Ron vertrouwt mijn derailleur niet. Hij zet er voor de zekerheid een nieuwe op. Mijn oude Gazelle racefiets heeft na 42000 km nu alleen nog maar een origineel stuur, remmen en trappers.

In Weert worden we hartelijk ontvangen door Marianne en Jenny (2 zussen van Adriaan) met een zeer uitgebreide lunch.

Met een veel te dikke buik fietsen we daarna door naar Gerrit en Lies (broer en schoonzus van Adriaan) in Schinnen.

‘s Avonds genieten we daar van veel bier, wijn en lekker gezond voedsel.

Adriaan voelt zich nu veel beter, hij heeft nachten voor onze reis slecht geslapen. Adriaan is erg onzeker over deze Santiago tocht, terwijl hij zelf gekozen heeft voor de zware route over Vezelay en de Col de Somport in 20 dagen. Bert en ik zullen hem goed uit de wind houden. Adriaan mag pas over een week op kop rijden. Als hij toch op kop komt krijgt hij bedorven frikadellen te eten, op advies van Lambert.

Morgen komen we in de Ardennen, dan zal blijken of we in staat zijn de dagafstanden van het schema kunnen maken.

Ik schrijf dit verslag’s avonds laat met een volle maag en teveel wijn op van Gerrit en Lies.

Als we morgenochtend na 8 uur vertrekken gaan we het niet redden.