Dag 3, Zaterdag 21 mei 2011. Schinnen- Aubel- Clermont- Limbourg- Stoumont- Lierneux- Bovigny

21 mei 2011 - Bovigny, België

Schinnen- Gulpen- Aubel- Clermont- Limbourg- Stoumont- Lierneux- Bovigny

Gereden; 130 km in 6.30 uur, 25 graden, zonnig met alleen rijwind

Bert werd vanmorgen wakker om 4.30 uur met barstende hoofdpijn. Na een plas is hij toch weer in slaap gevallen.

Om 6.30 uur ben ik wakker geworden zonder klachten: de vele wijn van Gerrit was dus van goede kwaliteit.

Vandaag komt de grote test, vooral voor Adriaan. We moeten de Ardennen door met overmatig veel klimmen, vooral na Limbourg en La Reid. We hebben vandaag toch niets te doen, dus de hele dag de tijd voor deze afstand. Fietsen doe je met je hoofd.

De pelgrimage begint vandaag in de kerk uit 1632 van Clermont met het beeld van de Heilige Jacobus links van het altaar en de windvaan van Jacobus op de toren. Onze gedachten gingen daar naar rector Lingg, die vandaag 80 jaar geworden is.

De dag werd verder vandaag in stukken geknipt en nu zitten we om 18 uur voldaan in een eigen huisje van Hotel Le St. Martin aan het bier. Alleen onze billen doen pijn.

De was wordt gedaan door een vriendelijke gastvrouw. Als haar wasprogramma vannacht te heet is, hebben we morgen een te krappe fietsbroek.