Dag 15. Maandag 12 augustus 2013. St. Maries de la Mer- Carmargue- Aigues-Martes- Montpellier- Sète.

12 augustus 2013 - Sète, Frankrijk

Dag 15. St Maries de la Mer- Carmargue- Aigues-Martes- Montpellier- Sète.

Stralende zon, 27 tot 35 graden, Gert en Adriaan 100 km, Bert 170 km, Willem 35 km, 21 km/uur gemiddeld.

“Het weerzien met Willem Guyt”

Deze dag staat in het teken van het weerzien met Willem. Vandaag precies 2 weken geleden hebben we van Willem afscheid genomen op de Boulevard in Katwijk aan Zee. Hij bleef achter omdat zijn moeder opgenomen moest worden in een verzorgingshuis. Inmiddels is dat geregeld en kan hij ons met een geruster hart nareizen naar de Méditerranée.

Een TGV treinticket is gekocht met als aankomsttijd in Montpellier op maandagmiddag 1 minuut voor 4. In een treintje zijn wij inmiddels de Camargue uit-gefietst richting Sete, onze aankomstplaats vanavond.Tijdens de koffiestop op 35 km hebben we de vestingstad Aigues-Mortes bewonderd. Daarna richting westen langs strandboulevards en jachthavens waar vakantie vierende mensen genieten. Al fietsend doen we mee met dit vakantiegevoel.

Na de zware dag van gisteren is het nu heerlijk een rustiger tempo aan te houden. Vooral Adriaan moet recupereren, voor hem is een omweg over Montpellier vandaag een brug te ver. Daarom 's morgens het plan opgevat dat alleen Bert naar het treinstation in Montpellier gaat, om Willem op te halen.

Na de lunch gaan onze wegen tijdelijk scheiden. De lunch gebruiken we in l' Assiette de la Mer langs een kanaal met in- en uitvarende plezierjachten te Palavas. We krijgen bericht van Willem: "Reizen is dingen meemaken, ik heb de trein in Brussel gemist” Door het vertragingsbericht van Willem fietsen we nu gezamenlijk naar de Corniche de Neuburg in Sete.

Vandaag hebben we alle tijd voor een bad in de Middellandse Zee, denken we.

Gisteravond namen Bert en ik na 3 Leffes en het verzenden van het dagverslag een bad in wielerkledij in zee. Door deze korte etappe vandaag, zullen we nu een langer zeebad in zwemkledij doen, zeggen we tijdens de lunch. Na het bericht van Willem moeten we ontzettend tegen de wind in beuken om in Sete aan te komen.

Ik neem de laatste 25 km de kop, om Bert (en Adriaan) te ontzien.  En inderdaad bij aankomst in Sete bericht van Willem: "ik ben om half 7 in Montpellier” Na een snelle cola en een banaan gaat Bert naar Montpellier, nog 35 km te gaan! Adriaan en ik gaan intussen aan het bier en de was doen. Het dagverslag moet ook nog de deur uit.