Dag 6. Zaterdag 3 augustus 2013. Delme- Luneville- Charmes.

3 augustus 2013 - Charmes, Frankrijk

Dag 6. Zaterdag 3 augustus 2013. Delme- Luneville- Charmes.Half bewolkt, 23 graden, 90 km, 23 gemiddeld, 824 hoogtemeters.

“Niet aangekomen dagverslagen”.

Margriet Smans maakt ons om 22 uur erop attent dat ze al 2 dagen geen dagverslag ontvangen heeft. Dat is erg vreemd, want alle dagen had ik het verslag al voor 6 uur 's avonds verzonden.

Bij het verzenden geeft de  Ipad  een prachtig geruststellend "pussss" geluid. Ook werd ik na het verzenden niet gewaarschuwd door een signaal. Ik had vannacht niet de puf om dat nog op te gaan lossen. Vanmorgen tijdens het ontbijt heb ik met Bert de oorzaak van het probleem  gevonden. Donderdagmiddag kreeg ik van Google.com een mail dat er een verdachte inlog-poging op mijn mailadres gedaan is. Mij werd dringend verzocht meteen een ander wachtwoord te kiezen. Dat heb ik ook gedaan en daarna kon ik gelukkig nog mails naar binnen halen. Helaas heb ik het verzenden niet gecontroleerd. Bert heeft mij nu geleerd dat je dan ook je Google account wachtwoord in je Ipad moet veranderen. Met Bert's deskundige advies kunnen jullie ons blijven volgen. Het is trouwens een wonder dat de Ipad het nog doet. Gisteren was de Ipad in de brandende zon zo heet geworden dat ik op mijn fietsstuur een ei kon bakken.

Het Menu de Jour in ons hotel te Delme was heerlijk en het voedsel artistiek gedecoreerd met bloemetjes en gekleurde sauzen. Delme ligt niet op de Groene Route, we moesten er 10 km vanaf. Door deze alternatieve route van gisteren heeft de Mio van Bert voor vandaag een kortere route berekend. We krijgen vandaag dus een relatieve rustdag.

Vannacht  heeft het fors geregend en bij het vertrek is de weg nog nat. De temperatuur is 15 graden lager dan gisteren. We fietsen door het glooiende Franse boerenland ongeveer 30 km ten oosten van Nancy. Op een klein weggetje wordt een mooi bruidspaar gefotografeerd bij een zonnebloemen-veld, wij maken daar ook een fotomoment van.

Koffie doen we uitgebreid voor het kasteel van Lodewijk XV in Luneville op 50 km.

Overnachten doen we de komende nacht in Charmes, een stadje in de Vogezen aan de Moezel. Tussen Luneville en Charmes, op 90 kilometer, zijn alleen maar slapende dorpjes, zonder winkels of barretjes. Op een bruggetje over een riviertje overwegen we een duik in het water. Alleen de brandnetels aan de waterkant weerhouden ons van een nakend zwemballet.

Al om 2 uur zijn we bij het hotel in het centrum van Charmes. In de tuin wordt om die tijd geen lunch meer geserveerd. We gaan 6 grote cola's drinken in een groezelige bar en eten een pizza met een appelpunt van de bakker aan de overkant.

Toch zijn we onrustig op onze vrije middag, want we hebben niets te doen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade