dag 8. Donderdag 26 mei 2011. Vézelay- Prémery- Nevers- Aprémont- Bannegon

26 mei 2011 - Sancoins, Frankrijk

Vezelay- Prémery- Nevers- Aprémont- Bannegon

Gereden: 165 km in 8 uur, eerst regen, daarna droog,12 tot 25 graden, wind 6 tegen

Een zeer zware dag.

Ik heb slecht geslapen door het vele bier en wijn tijdens het fantastische diner in Crispol. Een extra omeprazol heeft mijn nachtrust verbeterd.

Bert moet ons vandaag goed uit de wind houden.

We fietsen door tot Premery op 65 km voor de koffie.

Voor Nevers komen we op het wandelpad van de Jacobus-route, dit pad is niet geschikt voor onze moderne fietsen met bagage.

In Nevers wordt de kathedraal van St. Cyr bewonderd met zijn moderne gebrandschilderde ramen, een stempel wordt gehaald.

De pizza valt slecht bij Adriaan en Bert, dus nu kan ik beuken tegen de wind.

We fietsen als een treintje en passeren 2 dames, die met veel bagage ook naar Santiago fietsen in 5 weken. Zij slapen in een tentje, wij in een lekker bed en voor ons eten wordt gezorgd. Toevallig moeten wij wel vanavond onze eigen was doen.

Morgen wordt een zware dag en het weer-bericht voor morgen is slecht, dus op tijd naar bed met minder alcohol.