dag 17. Zaterdag 4 juni 2011. Logroño - Santa Domingo de la Calzada - Belorado - Burgos

4 juni 2011 - Burgos, Spanje

Logroño - Santa Domingo de la Calzada - Belorado - Burgos

Gereden: 125 km in 5,45 uur, half bewolkt, dreigende luchten, 15 tot 23 graden, lichte wind in de rug

Gisteravond heerlijk gegeten en veel rode wijn gedronken in de goede tapas bar in het centrum van Logroño vlak bij ons hotel Sercoles.

Vandaag weer de hele dag de N 120 gereden. Eerst hadden we problemen met het vinden van de weg, omdat de nieuw aangelegde autoweg langs de N 120 niet op onze oude Sweerman Jacobskaart staat. Fietsers mogen nu eenmaal niet op een autoweg en dat leverde een omweg van 10 km op.

In Santa Domingo bewonderen we de kathedraal met een prachtig met goud belegd altaarstuk en zien we ook weer de levende haan en kip.

Adriaan gaat daarna op kop en hij rijdt de volgende 80 km als een speer om op tijd de kathedraal van Burgos te kunnen bewonderen. Deze kathedraal is nu volledig gerenoveerd en we zijn ernstig onder de indruk geraakt van de pracht en praal.

Op de foto zitten op de bank naast een pelgrim met de kathedraal van Burgos op de achtergrond.

We hebben inmiddels de eerste ooievaars gezien, maar of ze voor morgen voor ons goed weer brengen is de vraag.

Morgen is de monsteretappe naar Sahagùn van 165 km.