dag 12. Maandag 30 mei 2011. Rocamadour - Labastide - Cahors - Lhospitalet - Castelnau - Moissac

30 mei 2011 - Moissac, Frankrijk

Rocamadour - Labastide - Murat - Cahors - Lhospitalet - Castelnau - Vazerac - Moissac

Gereden: 130 km in 6.30 uur

Zonnig en warm tot 33 graden, later onweer met regen en veel wind uit alle streken.

Heerlijk ontbijt en op tijd vertrokken voor 22 km beklimmingen tot Labistide.

Daar koffie van een goed Engels sprekende café baas, die alleen buiten wil bedienen en dan duurder kan afrekenen.

Dan volgt een lange afdaling met veel wind op kop langs de rivier de Lot.

In Cahors de kathedraal St. Etienne in Romaanse stijl met 2 koepelgewelven en prachtig orgelspel bezocht. Daarna een stempel gehaald met een oude koster bij een (niet voor ons gesloten) Bureau de Tourisme.

Nu volgt een adembenemende benauwende klim naar Lhospitalet. Veel water bij de kerk en een meegenomen broodje ham/kaas brengt ons weer op krachten.

Dreigend onweer zorgt voor een stop in Castelnau.

Het is niet te geloven maar toch kunnen we redelijk droog de laatste 40 km doorfietsen met dreigende luchten van onweer en stormende windvlagen tegen. Gert gaat op kop met zijn stuurbeugel en zorgt ervoor dat we in een recordtijd Moissac bereiken.

Om 17 uur bereiken we het prachtige hotel "Le Moulin de Moissac" aan de Tarn. Gert kent dit hotel van zijn fietstocht naar Barcelona met Willem Guyt in 2007

Er staan bij de entree voor ons 2 bekende Katwijkse fietsen. Onze verbazing wordt meteen bevestigd door het zien van een uitgelaten Willem en Cobie. Zij zijn gisteren met de auto aangekomen om ons hier te verwelkomen. Ze komen ons sterkte wensen voor de 2e helft van de Santiago tocht.

Vanavond maken we er met z'n vijven een gezellige boel van in het hotel.

Morgen is weer onweer voorspeld, maar dat is niet vandaag.