dag 10. Zaterdag 28 mei 2011. La Souterraine - St.Léonard - St.Germain les Belles - Uzerche.

28 mei 2011 - Uzerche, Frankrijk

La Souterraine - St.Léonard - St.Germain les Belles - Uzerche.

Gereden: 125 km in 6.45 uur, strak blauwe hemel, 9 tot 25 graden, alleen rijwind

Vannacht hebben we in een nieuw "zakenlieden" hotel geslapen in een industriewijk van La Souterraine. Van de stad zelf hebben we niets gezien, omdat we in het hotel gegeten hebben en vanmorgen niet de moeite genomen hebben de stad te verkennen.

We waren gisteravond "uitgewoond" en vandaag komt er een klimdag. Alle rivieren in midden Frankrijk lopen van oost naar west en wij rijden van noord naar zuid. Dat betekent klimmen en dalen. Adriaan bepaalt vandaag het dagtempo.

We kennen natuurlijk al zijn verhalen, maar toch weer zijn er zijn herinneringen aan 2000, toen hij op zijn eerste Santiago tocht een maat in La Souterraine moest achterlaten en ze met 3 fietsers verder gingen.

We bewonderen de Romaanse kerk van St. Leonard en kopen in het stadje 2 baguettes met ham/kaas.

We eten ze met smaak op een oude Romeinse brug over het riviertje de Vienne.

Daarna weer klimmen en dalen langs de camping van 2003 in St. Germain.

In het routeboek staat een fout bij de D43 weten we ook uit 2003. We laten ons daardoor nu niet misleiden er rijden over de D 920 Uzerche binnen. Adriaan komt zelfs op kop van ons treintje, maar als de brede weg het toelaat rijden Bert en ik, kop over kop, met een snelheid van 55 km in het uur de stad Uzerche binnen.

We hebben de dagetappe weer gehaald en feliciteren elkaar nu al voor de 10e keer.

Onze teller staat op 1365 km. Morgen zijn we op de helft, Santiago komt steeds dichterbij.