dag 9. Vrijdag 27 mei 2011. Bannegon-St. Amand- Le Châtelet- Sarzay -Crozant-La Souterraine

27 mei 2011 - La Souterraine, Frankrijk

Bannegon-St. Amand-Montrond-Le Châtelet- La Châtre- Sarzay- Crozant- La Souterraine

Gereden: 160 km in 7.30 uur, tot 16 uur regenbuien, 14 graden en tegenwind, daarna breekt de zon door.

Wat een dag, helaas kwam de weersvoorspelling uit: regen en kou en tegenwind.

Bij regen heb je ook lekke banden, ik was nu de klos.

Bij St. Amond problemen met de route; vieze bril, nat plastic over de route-rol en een Garmin die eigenwijs is.

In Le Chatelet drinken we koffie bij de bakker. Hij heeft ook belegde broodjes voor de lunch. De pizza van gister beviel niet en uitgebreid lunchen kost veel tijd met zo'n dag programma. De broodjes eten we in Sarzay bij een kasteel uit de 14e eeuw.

Door een regenbui snel weer verder, je kan beter fietsend nat worden dan zittend kou kleumen op een betonnen bankje met een lekker broodje in de hand.

Adriaan heeft het vandaag erg zwaar. Als hij deze dag doorstaat gaan we Santiago halen! Met dit weer en deze dagafstand en zoveel wind tegen bij deze hoge heuvels moet het na vandaag alleen maar makkelijker worden?!

Adriaan heeft zelf gekozen om via deze zware route over Vezelay in 3 weken Santiago te bereiken. Bert en ik zullen hem daar brengen, maar Adriaan zal wel zelf moeten trappen.

In Crozant nemen we alle tijd voor koffie en extra croissants met jam.

God is met ons, want om 16 uur breekt de zon door!!

Om 18.15 uur bereiken we ons hotel.

We moeten wel weer onze was doen, maar voor de rest wordt gezorgd.