dag 7. Woensdag 25 mei 2011. Eaux-Puiseaux- Ervy le Châtel- Auxerre- Vézelay- St. Père

25 mei 2011 - Vézelay, Frankrijk

Eaux-Puiseaux- Ervy le Châtel- Auxerre- Vézelay- St. Père

Gereden: 120 km in 5.30 uur, strak blauwe hemel, 12 tot 30 graden, alleen rijwind

Vandaag een superdag, prachtig fietsweer in een heerlijke omgeving.

Gisteravond zijn we erg verwend: eerst bier met zelf geplukte kersen, daarna speciaal voor ons een 4 gangen diner in een mooie entourage.

Na een verkwikkende nachtrust een frisse start. Mijn stuurbeugel blijkt losgetrild en wordt provisorisch vastgezet.

Om 10.30 uur zijn we al in de kathedraal van Auxerre na 4 forse beklimmingen.

Adriaan wordt steeds sterker bergop, hij draait nu een hoger beentempo op zijn Senso-hybridefiets met 3 fietstassen (Bert en ik hebben er 2 fietstassen)

Op een jaagpad van wel 40 km langs het Canal du Nivernais halen we hoge snelheden.

We eten bij een stop onze stokbrood ham/kaas met smaak.

Daarna volgt nog een forse beklimming en dan zien we eindelijk de enorme Ste. Madeleine kathedraal van Vezelay.

Als we die bezoeken en we sterven tijdens de rest van onze pelgrimage komen we toch in de hemel!

De enorme Romaanse kerk maakt veel indruk op ons.

Er ontstaat een goede discussie tussen de 2 protestantse en de ene rooms-katholieke opgevoede fietsers.

Ons hotel Crispol ligt op een andere heuvel dan Vézelay.

We zitten nu aan het bier en genieten van het prachtige uitzicht op Vézelay.

Morgen wordt alles anders: de kranten voorspellen regen, onweer en harde tegenwind!!!