dag 5. Maandag 23 mei 2011. Dun-sur-Meuse - Varennes en Argonne- Hans- l'Epine- Châlons

23 mei 2011 - Châlons-en-Champagne, Frankrijk

Dun sur Meuse - Varennes en Argonne- Hans- l'Epine- Châlons-en-Champagne

Gereden: 100 km in 4.30 uur, 25 graden, zon en weinig wind

Vanmorgen al vroeg aan de koffie in Varennes. We fietsen door de dun bevolkte graanschuur van Noord Frankrijk met weinig koffiestop-mogelijkheden.

We doen het rustig aan. De dag van gisteren was loodzwaar en zit nog in de benen. Het weer is nu perfect.

De lunch had in Hans moeten zijn. In 2003 hadden we daar een superlunch van Gijsbert langs de kant van de weg. Nu is daar en verderop niets te koop.

Pas in l' Epine na 90 km op 2 bidons water een 2e stop. Het hele dorp l'Epine zit in de tuin van de plaatselijke herberg te eten. Ook wij bestellen ook de “Plat de Jour” met wijn: super.

De stempel krijgen we van dezelfde kosteres in de kathedraal van l’Epine, als in 2003.

Om 15 uur al bij een oud hotel in het centrum van Châlons aangekomen. De maîtresse van het hotel is nog met de kamers bezig, we kunnen er niet in. Pas om 17 uur is ze klaar. We slapen nu op haar zolderkamer onder de hanebalken.

Op de foto in het dorpje Hans zien jullie onze bagage: een toilettas, onderbroek, lange broek, shirt en trui. De rest van de bagage zijn fiets onderdelen en route beschrijvingen.

Vanavond doet de vrouw van het hotel onze was. Morgen weer?