dag 4. Zondag 22 mei 2011. Bovigny- Bastogne- Abday de Orval- Avioth- Dun sur Meuse

22 mei 2011 - Dun-sur-Meuse, Frankrijk

Bovigny- Bastogne- Abday de Orval- Avioth- Dun sur Meuse

Gereden: 140 km in 7 uur, eerst regen en daarna half bewolkt, 25 graden met harde wind op kop vanuit het zuiden.

Gisteravond een heerlijk diner en vanmorgen een goed ontbijt.

De fietskleding is gelukkig vannacht niet te heet gewassen.

Het is gaan regenen, dus de regenjasjes en overschoenen moesten aan.

35 km over mooie wegen langs de Ourthe met veel klimmen.

In Bastogne kreeg Adriaan een lekke band. De stugge buitenband was bijna niet van het wiel te krijgen. Er zijn 3 bandenlichters op gesneuveld. Na Bastogne werd het erg zwaar op de hoge Ardennen heuvels met windkracht 6 tegen. We proberen Adriaan goed uit de wind te houden. Zijn hartslag mag niet boven de 140 komen. We hebben echter geen haast en een meegenomen broodje smaakt super in Leglise.

In Orval drinken Adriaan en ik op 100 km Abdijbier, Bert houdt het bij thee.

In Avioth willen we een stempel halen bij de aardige pastoor uit 2003. Toen was hij 93 jaar. We zoeken hem op, hij blijkt echter in 2009 te zijn overleden. Zijn appelboom heeft helaas nu ook geen rijpe vruchten.

Dodelijk vermoeid komen we om 18 uur aan in een nieuw Formule I achtig hotel in Dun sur Meuse. Het bed en de voorzieningen zijn echter goed.

We eten Italiaans bij een Siciliaanse in het dorp Dun-sur-Meuse.

Terwijl ik dit om 21.30 uur schrijf, ligt Adriaan al te snurken.