Dag 3. Vrijdag 10 augustus 2007. Katwijk- Naaldwijk- Rockanje- Goedereede- Neeltje Jans- Vlissingen.

10 augustus 2007 - Katwijk aan Zee, Nederland

Dag 3. Vrijdag 10 augustus 2007. Katwijk- Naaldwijk- Rockanje- Goedereede- Renesse- Neeltje Jans- Vlissingen.

Gereden: 160 km in 6.10 uur, 26 km/uur gemiddeld, zonnig en wind in de rug.

Om 7.00 uur lees ik de laatste mails nog even door. Er zit er ook nog een bij van Gert vannacht, omdat hij de slaap niet goed kon vatten (wedstrijdspanning denk ik).

Ik krijg een broodje van mijn vrouw en een lekkere bak koffie, waarna ik de laptop opruim. Om 8.55 uur neem ik afscheid van mijn vrouw Cobie (zij is niet goed in afscheid nemen en het daarom liever niet bij ons in de straat doet) en rijd naar de Boulevard. Daar zie ik Gert, zijn vrouw Wijnie en onze (tot zijn grote verdriet niet ingeschakelde) fietsreis-begeleider Gijsbert Meijvogel. Ook Bert Vliegenthart en Marjan zijn er al, samen met Arris Parlevliet. Marjan overhandigt Gert een groot pak Epo voor onderweg, een snoepje wat erg in trek is bij fietsers. Wanneer ook Cees Aanhane aan komt rijden met zonder bagage maken we een groepsfoto en beginnen aan onze fietsreis naar Barcelona langs de West Europese kusten.

De eerste stop is in Naaldwijk bij de antiekzaak van Kees van Bueren. We worden hartelijk onthaald door ............. alweer Gijsbert Meijvogel (op alle hierop volgende etappe-plaatsen hebben we toch stiekem om ons heen gekeken of hij ook hier niet uit de achtergrond aan komt lopen).

Na de koffie stappen we op richting Maassluis waar we de pont nemen en richting Zeeland kunnen rijden. We eten een uitsmijter in “het Golfje” in Rockanje, die al 35 jaar heerlijke uitsmijters serveert volgens Gert. Hij heeft hier nog  ‘waargenomen’ als huisarts tijdens zijn diensttijd in 1974.

Vrijwel de hele dag hebben we de wind mee en de zon op de bol, kon dat de hele reis maar zo zijn. Om 18.30 uur rijden we Vlissingen binnen, maken foto’s bij het standbeeld van de heer  Michiel de Ruyter (welke om onduidelijke reden een heel klein hondje onder zijn linker arm draagt) en melden ons bij het hotel Arion aan de boulevard. Na een biertje gaan we snel douchen en omkleden voor het avondeten. Cees is als eerste klaar, want hij heeft geen andere kleding bij zich.