dag 22. Donderdag 9 juni 2011 in Santiago de Compostela

9 juni 2011 - Santiago de Compostela, Spanje

Vandaag niet gefietst, alleen gewandeld. Het is licht bewolkt met 18 graden

Na een heerlijk diner gisteravond en een goede nachtrust, hebben we vanmorgen uitgebreid de kathedraal bewonderd.

Om 9.30 uur begon de mis met meer dan 3 heren met veel zang en prachtig orgelspel.

De butifumeira werd niet gebruikt, maar wel worden alle aanwezigen bewierookt.

De fietsen hebben we ingeleverd bij Hotel Mexico. Een Poolse dame, werkend voor de firma Soetens, heeft zich over onze afgeroste bikes ontfermt. Ze garandeerde ons dat we de fietsen op termijn (onbeschadigd?) in Nederland terug zullen zien.

We zijn alle drie ontzettend blij dat ons avontuur geslaagd is.

Dit gevoel hebben gevierd met het eten van een Coquilles St Jacques.

Na een voorbereiding van maar 2 weken is de pelgrimage tocht  volledig volgens plan en schema verlopen.

Vooraf waren we onzeker over de conditie qua leeftijd, het weer, materiaal, bagage, dagafstanden, onderkomens en onze 3 verschillende karakters.

Met name onze beleving over het aspect van de tocht heeft ons dichter bij elkaar gebracht.

Geestelijk zijn we “rijker” geworden.

Voorop blijft staan dat we vooral genoten hebben van het fietsen en het culinaire aspect van de tocht.

De dagverslagen hebben we vooral geschreven voor onszelf, maar ook voor onze familie en vrienden, zodat zij ons van "dichtbij" konden volgen.

Morgenochtend vliegen we naar huis.

We kijken erg naar jullie uit!