dag 21. Woensdag 8 juni 2011. Sarria - Portomarin - Palas de Rei - Arzua - Santiago de Compostela

8 juni 2011 - Santiago de Compostela, Spanje

Sarria - Portomarin - Palas de Rei - Arzua - Santiago de Compostela

Gereden: 120 km in 6.45 uur, zwaar bewolkt, koud 8 tot 16 graden, geen regen, weinig wind.

We zijn goed aangekomen bij de kathedraal van de Heilige Jacobus in Santiago de Compostela om 16.45 uur. Met name Adriaan is emotioneel erg geroerd.

Voor de 3e keer is hij weer op het plein voor de kathedraal. Voor mij is het nu mijn 2e belevenis. Bert is hier nu voor de 1e keer. Ook hij is erg blij dat we allemaal goed aangekomen zijn.

We feliciteren elkaar en de foto voor onze website http://www.de-hejgers.nl wordt gemaakt.

Het laatste stempel wordt in ons paspoort gezet. Tevens krijgen we een oorkonde in het Latijn, waarin staat dat wij onze pelgrimage met succes volbracht hebben.

Daarna bezoeken we de kerk en omarmen Jacobus. Diverse kaarsjes worden gebrand voor de mensen die we liefhebben.

Vandaag hebben we het rustig aangedaan. Zonder ongelukken willen we Santiago bereiken. De laatste 300 km zijn bovendien erg zwaar door de bergen van Galicië. Geen honderd meter is vlak. We nemen om niet te laat bij de kerk aan te komen de laatste 30 km "grote' weg.

Deze weg wordt 10 km voor Santiago een autosnelweg.

Nu moeten we het keien-pad nemen voor de wandelaars! Het blijkt ook een weggetje te zijn met klimmetjes, waarmee de Keuteberg nog niet te vergelijken is.

Zo weten we nu ook dat de duizenden wandelaars, die we de afgelopen week gezien hebben, het erg moeilijk hebben.

We gaan nu eten en wijn drinken, morgen meer nieuws.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade