Dag 20. Maandag 27 augustus 2007. Pals- Palamos- Playa Aro- Tossa - Blanes- Calella- Barcelona

27 augustus 2007 - Barcelona, Spanje

Dag  20. Maandag 27 augustus 2007.  Pals- Palamos- Playa Aro- Tossa de Mar - Blanes- Calella- Maturo- Barcelona.

Gereden: 150 km in 7.28 uur, gemiddeld 20 km/uur, zonnig en een beetje wind tegen.

Maandagmorgen ontbijten we met z’n allen in Pals en rijden daarna richting Barcelona, onze eindbestemming.

Het belooft een mooie tocht te worden, weer langs de kust maar nu van de Middellandse Zee.

Gert heeft deze reis buitengewoon veel cappuccino’s gedronken, zoveel dat ik bang was voor een slagroom vergiftiging. Hij heeft er waarschijnlijk pillen voor geslikt, want ik heb geen vreemde vlekken of uitslag bij hem waar genomen. Deze laatste rit zeg ik tegen hem, moet je zien als de slagroom op de reis, een toegift, een extraatje om nog even van na te genieten.

We rijden door de prachtige badplaatsen Palamos, Playa d’Aro, Tossa de Mar, Lloret de Mar, Blanes en Calella naar Barcelona. De stranden liggen vanwege het lekkere weer bomvol. Om de rit nog een beetje in fiets-style af te leggen krijg in nog een lekke band (mijn 4e op de reis) en Gert ook nog een op 10 km voor Barcelona al was het alleen maar om de luchtpatronen van onze high-tech fietspompen op te maken.

Op de boulevard van Barcelona drinken we nog een terminaal biertje, rijden naar de nog af te bouwen kerk van de Sagrada Familia voor een foto en melden ons dan in het hotel.

Vanavond eten we tapas.

Gesprekken onderweg: over alles en nog wat. We hebben geen moment van onenigheid gehad en er was geen moment van: "waar zullen we het nu eens over hebben" tijdens onze reis. De onderwerpen waren gevarieerd, zoals over onze vrouwen en kinderen, vrienden en kennissen, het werk in verleden, heden en toekomst, verhalen over vorige reizen (met en zonder elkaar), onze scholing en opvoeding, politiek, George W.Bush en natuurlijk over fietsen, eten en drinken.

We hebben ons geen moment verveeld, zowel op de fiets als ernaast.

Ik kijk hierdoor terug op een leuke en avontuurlijke reis en zal hem me lang herinneren.