Dag 19. Vrijdag 16 augustus 2013. Rustdag in Barcelona

16 augustus 2013 - Barcelona, Spanje

Vandaag zonnig weer met af en toe een wolk, 30 graden, geen fietskilometers.

“Rustdag in Barcelona”

Het dagverslag van gisteren heb ik pas vannacht kunnen versturen. Als we aankomen in het hotel van bestemming, is mijn dagverslag eigenlijk al geschreven. Onderweg zien en beleven we zoveel en dat schrijf ik dan op tijdens de koffie en de lunch. Het leuke van het schrijven tijdens reizen is, dat de indrukken meteen verwerkt kunnen worden. Door er notitie van te maken worden de gedachten geformuleerd. Later is dat voor ons weer leuk terug te lezen.

Na de lunch lees ik het verslag voor en zo ontstaan er leuke discussies.

Tijdens het "bieren" vertrouw de laatste computer-gegevens toe aan mijn Ipad. Daarbij ging het gisteren mis, want de Ipad was bij aankomst (waarschijnlijk door de hitte) alles van die dag “vergeten" Dus heb ik gisteravond na een heerlijke tapas-maaltijd een 2e dagverslag gemaakt.

Dat is vannacht naar jullie toegestuurd.

Vanmorgen na een uitgebreid ontbijt zijn we niet op de fiets, maar op de open City Bus gestapt.

Deze dubbeldekker stopt hier voor de deur op Plaza Catalunya, het centrum van Barcelona bij de Ramblas. Eerst de Groene Lijn genomen en 's middags de Rode Lijn. Geweldig relaxt zaten we voorin de bus in de schaduw. Door de oordopjes hebben we veel gehoord en gezien van de stad. Na de toer van 2 maal 2.5 uur weten we veel meer van de stad Barcelona. Willem vertelt daar natuurlijk ook nog zijn ervaringen en verhalen bij. Daarna zijn we weer tapas gaan uitproberen, er is keuze uit 100 verschillende plaatjes. Elk plaatje heeft een nummer. In de Iphone slaan we de nummers op en we bestellen er ieder 5 tegelijk. Als de tapas uitgeserveerd worden, horen we dan geen discussie meer te hebben over wie wat gekozen heeft.

Alles spoelen we weg met bier en wijn.

Watertandend hebben we daarna door een Apple Store gelopen, maar niets gekocht.

Morgen gaan we de Montserrat bedwingen, het wordt toch weer een rit van meer dan 100 km.

Als we heel terugkomen in Barcelona kunnen we zeggen dat we de "Zwarte Madonna" gezien hebben.