dag 18. Zondag 5 juni 2011. Burgos - San Antón - Castrojeriz- Frómista - Sahagùn.

5 juni 2011 - Sahagún, Spanje

Burgos - San Anton - Castrojeriz- Frómista - Carrion de los Condes - Sahagún.

Gereden: 150 km in 6.30 uur, half bewolkt, 11 tot 25 graden, wind uit alle richtingen

Gisteravond in Burgos, als in Logroño, weer gewandeld en gegeten in een tapas-bar met heerlijke rode wijn.

Vanmorgen om 7.30 uur zonder ontbijt vertrokken voor de " lange" dag.

Achteraf is het een trainingsritje voor morgen. Perfect weer met relatief weinig klimmen over mooi asfalt, behalve 16 km hobbels voor Fromista.

Honderden wandelaars en tientallen fietsers zijn we nu al gepasseerd met ons vlot pedalerende fietstreintje.

Vandaag is het de discussiedag geworden over lekke banden. Ik heb vandaag lekke band zes, zeven en acht.

Ik heb 3 reserve binnenbanden meegenomen en er nog 2 extra bijgekocht in Pau.

Mijn 2 technische assistenten Bert en Adriaan zijn erg goed in het snel wisselen van lekke banden en repareren ervan. Bovendien heeft Bert zelfs het nieuwste "cellotape" plakmateriaal bij zich op advies van vrienden met "kennis van zaken". Wat blijkt: lek zes, zeven en acht komen van niet werkende "plakkers" Kortom gebruik ik weer altijd nieuwe binnenbanden bij een lek.

Santiago is nog 425 km voor nog 3 dagen.

Morgen een etappe van 170 km met na 120 km de beklimming van de Cruz de Ferro (1500 meter). Op die top hebben veel pelgrims hun zonden neergelegd met een steen, die ze tijdens de pelgrimage meegedragen hebben.

Zullen wij zonder zonden morgen gezond aankomen in Ponferrada?