dag 16. Vrijdag 3 juni 2011. Sanguësa - Puente la Reina - Estella - Logrońo

3 juni 2011 - Logroño, Spanje

Sanguesa - Puente la Reina - Estella - Logrońo

Gereden: 140 km in 6.45 uur, half bewolkt, 15 tot 25 graden, weinig wind van rechts

Vandaag hebben we een fantastische fietsdag: prima weer, prachtige omgeving, goede benen met leuk gezelschap.

Het hotel en het avondeten van gisteren komt in de top 3 van deze reis. De "mama van het hotel" stond vanmorgen om half 8 nog onze was te strijken! Als moeder van 9 kinderen wil ze dat wij netjes verder op reis moeten gaan.

Het Spanje landschap is in vergelijking met Frankrijk ruiger met veel minder huizen en boerderijen in het landschap. De stadjes zijn echt plaatsen waar middeleeuwse huizen op een heuvel gegroepeerd zijn rond een Romaanse kerk.

Vanaf Sanguësa tot aan Logrono is een nieuwe snelweg gemaakt langs de oude N 111. We hebben de gehele dag op deze oude provinciale weg gereden. Hierop was helemaal geen verkeer, het leek wel een autoloze zondag. De brede weg met prima asfalt was voor ons helemaal alleen. Op enkele lange klimmen na, konden we erg hoge snelheden ontwikkelen.

Een foto wordt gemaakt op de eeuwenoude brug in Puenta de la Reina over de Rio Argo. Deze brug is geschonken door koningin Doña Major voor de pelgrims, zodat zij veilig de overkant bereiken.

Vandaag veel pelgrims gezien, lopend en fietsend, ook uit Nederland.

Helaas geen ooievaars, misschien wel morgen op weg naar Burgos.