Dag 15. Woensdag 22 augustus 2007. Moissac - Toulouse - Foix

22 augustus 2007 - Foix, Frankrijk

Dag 15. Woensdag 22 augustus 2007.  Moissac - Toulouse - Foix.

Gefietst:  10 km.  Per spoor:  165 km in droge verwarmde wagons.

Op onze fietsreis proberen we iedere avond een goede maaltijd te scoren en drinken er een flesje wijn bij. Gisteren heeft mijn fietsmaat dit in zijn eentje moeten klaren, wat de verklaring geeft voor zijn vrolijk entree gisteren op de ziekenzaal.

Ik kan na 12 uur slapen de ogen niet meer dicht houden en strompel naar de badkamer voor mijn tweede pil van de kuur. Als ik mijzelf een beetje opfris heb ik trek in een boterham, dat zijn goede berichten.

Na een heel klein ontbijtje nemen we weer de trein voor de etappe van vandaag richting Foix.

We moeten overstappen in Toulouse en de eerst volgende verbinding naar Foix is de bus en dan kunnen de fietsen niet mee. De volgende trein gaat pas veel later en we besluiten de stad Toulouse even in te fietsen.

We zijn op tijd weer terug voor de trein maar als deze een paar minuten voor vertrek nog niet op de borden staat worden we licht zenuwachtig en vragen om hulp. Voie (perron) 3 moet het zijn maar daar staat nog een andere trein en die moet eerst weg.

Als we in Foix aankomen moeten we een kilometer of 4 de stad uitrijden naar het hotel. Gert rijdt met een slakkengangetje maar ik kan hem nauwelijks bijhouden.

Naast het hotel is een groot restaurant van Buffalo Grill of zoiets. We gaan daar een grote maaltijd bestellen en plannen maken voor de rit van morgen.

Gert vindt het nog niet verantwoord om morgen een topprestatie in de Pyreneeën te leveren, een virus kan ook op het hart slaan en ik heb geen plannen om met verbrande hartkleppen thuis te komen.

Gert is sportief en maakt geen enkel bezwaar om met de trein naar de Frans / Spaanse grens te rijden en vandaar rustig aan verder te fietsen naar de bestemming van morgen in Ribes de Freeser, een klooster hoog in de bergen van Spanje.