dag 14. Woensdag 1 juni 2011. Montesquiou - Maubourguet - Morlaas - Pau - Oloron

1 juni 2011 - Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk

Montesquiou - Maubourguet - Morlaas - Pau - Oloron

Gereden: 115 km in 6.15 uur, half bewolkt, 12 tot 23 graden, wind van rechts

Gisteravond een prima pelgrimsdiner met een Franse wandelaar aan onze tafel.

Vannacht 9 uur lang prima geslapen in het houten huisje: goed uitgerust op weg gegaan.

Adriaan heeft toch veel last van PHPD (pijn hier en pijn daar)

De vele bergen tot aan Pau worden dan ook zeer langzaam beklommen; geen probleem, we hebben toch verder niets te doen.

We besluiten in Morlaas voor een lekkere lunch in Pau ipv deze stad volgens de Jacobsroute tegen de klok in te omcirkelen. De Garmin wordt erop ingezet: hij wijst ons de kortste weg naar het centrum van Pau via een onmogelijk keienpad, dat ook nog eens geteisterd is door het noodweer van gisteren. Na deze Garmin-aktie wordt besloten, dat hij niet meer voor "onverharde wegen" geprogrammeerd wordt.

In Pau wordt mijn fiets gerepareerd van de opgelopen schades.

De kathedraal St. Jacques wordt bezocht.

De laatste 32 km bergachtige weg naar Oloron mag Adriaan op kop. Hij slaagt met glans voor deze test. Morgen kan hij met gemak de Pyreneeën over.

Bert en ik hopen hem dan kunnen volgen.