Dag 14. Dinsdag 21 augustus 2007. Bordeaux - Agen - Moissac.

21 augustus 2007 - Moissac, Frankrijk

Dag 14. Dinsdag 21 augustus 2007. Bordeaux - Agen - Moissac.

Gefietst: 0 km. Per spoor: 190 km in een droge verwarmde wagon.

Gisteren slecht gegeten vanwege mijn voortijdige vertrek uit het restaurant, vanmorgen geen enkele trek om maar iets naar binnen te werken, misselijk en trillend op de benen zijn geen goede voortekenen voor de rest van de reis.

Ik ben morgen echt niet beter en dat weet Gert ook. Hij haalt een "paardemiddel" uit zijn bagage. Een kleine kuur van 3 dagen antibiotica moet mij weer op de been (lees fiets) helpen. De eerste pil is rap geslikt maar verder staan alle systemen bij mij op een soort stand-by modus, want er wil niets. Ik sleep me met de fiets en bepakking naar het station en het duurt nog 2 uur voordat onze trein gaat.

Gert besluit nog even door Bordeaux te fietsen en ik zak onderuit aan een tafeltje en ga gewapend met een glas water de minuten af zitten tellen. Dit nam voor mijn gevoel zo’n drie en een halve maand in beslag.

We moeten in Agen nog overstappen en komen om 17.30 uur aan in Moissac.

In het hotel Le Moulin de Moissac kunnen we niet meer eten, het restaurant is overboekt.

Op 10 minuten lopen, in het centrum van Moissac zou wel iets te vinden zijn. Mijn maag draait zich om als ik aan eten denk en zeker op een afstand van 10 minuten lopen.

Gert moet maar alleen vanavond, ongezellig maar er zit niets anders op.

Ik besluit direct het bed op te zoeken en wordt nog kort even wakker als Gert vrolijk de kamer binnen komt.

Terloops constateert hij dat ik wellicht koorts heb. "Mooie dokter is dat" denk ik, ik drijf bijna mijn bed uit.