dag 13. Dinsdag 31 mei 2011. Moissac - Auvillar - Lectoure - kasteel Le Haget bij Montesquiou

31 mei 2011 - Montesquiou, Frankrijk

Moissac - Auvillar - Lectoure - kasteel Le Haget bij Montesquiou

135 km in 6.45 uur, eerst veel regen bij 16 graden, later droog met veel wind op kop.

We hebben betere fietsdagen gehad!!

Eerst gezellig ontbeten met Willem en Cobie. Wat hebben zij ons blij verrast!

Te laat vertrokken en dan vervolgens 10 km verkeerd rijden langs de rivier de Tarn ipv langs het kanaal.

Om 9 uur zijn we weer terug bij af. Ik krijg daarna tegelijk 2 lekke banden, voor en achter, in de stromende regen. Kortom we hebben betere starts gekend tijdens onze fietstochten.

Vandaag wordt het een dag van kersen eten. Adriaan ziet overal rijpe kersen hangen. Zijn maag verdraagt zeker meer dan 1 kg kersen tegelijk. Bij mij gaan die kersen gisten, maar Adriaan hoor je nergens over klagen.

In Lectoure warmen we op met een "plat de jour" in een typisch Frans hooligens-café.

Na de middag is het geen hejgen maar beuken om nog redelijk op tijd in Chateau Le Haget te komen.

2 weken geleden heb ik via internet geprobeerd in het kasteel te reserveren. Op hun vraag of we pelgrims zijn heb ik "ja" gezegd. Nu blijkt het kasteel volgeboekt voor een seminar en slapen we in een "pelegrino" huisje in de tuin.

Om 19 uur krijgen we het "pelegrino" diner met wijn in de eetzaal, het eten blijkt super te zijn.

We liggen nog steeds op schema. Alle hotels (behalve dit kasteel) heb ik van te voren geboekt bij http://www.booking.com Tot nu toe pakt dat nog steeds goed uit. De locaties zijn telkens weer anders en blijken voor ons perfect te zijn.

De dagafstanden hebben tot op heden gelukkig nog steeds kunnen halen.

Donderdag komt de "koninginnerit" over de Col de Somport door de Pyreneeën, de dagafstand is dan 165 km.

Morgen moeten we dus onszelf sparen tot Oloron, anders gaan we Spanje niet halen.